RSS

Monday, July 13, 2009

HaTi SaKiT...sEdiH TeTiBe....

emm..post kali ni lari sikit dari tema blog saya..em..xtahu nak luah pada sape lagi...xtahu..bukan xda kawan-kawan yang setia ..ada..tapi xtahu nak luah camne....em...sedih tiba-tiba..pelikkan???em....sakit hati pun ada..tapi sakit hati sebab apa...sedihnya...sakit hati...sambil buat blog ni...layan lagu in-team..ku serah cinta..liriknya macam ada kena mengena je dengan perasaan saya yang pelik ni..ada sesiapa yang boleh tolong?????em...sunyi le kat blog ni...dalam sunyi - sunyi ni..mungkin Allah saja bagi perasaan begini pada saya..untuk buat saya sedar yang saya tidak keseorangan..Allah ada kat sisi saya..cuma saya xnampak je..em..tapi..hati ni masih sunyi..minggu pertama kuliah ni banyak betul benda jadi..saya cuma perhati dari jauh..berkata-kata pun hanya dalam hati...kenapa ya???Allah..kuatkan hatiku..itu saja yang mampu saya wat untuk kuatkan diri ni...doakan senjata orang Islam...tapi...hati ni masih rasa sedih...sunyi..em..buka jap lagu nasyid..kuar pula..lagu unic..insan bernama kekasih...em..sedihnya..tapi kenapa....em................banyak sangat benda jadi hari-hari yang lepas..mendatangiku...umpama kejutan demi kejutan..tapi....saya lalui je..walaupun sibuk..berkejar ke sana sini...xtahu nak luahkan macam mana...Allah masih beri saya kesempatan untuk perhati keadaan sekeliling saya.....berfikir..dan merenung segala yang berlaku..samada baik atau buruk..tapi...saya rasa sedih sangat...sakit hati pun ada..nak nangis..em..dah xlarat nak nangis...pernah rasa semua yang terjadi adalah salah saya...nak ubah semua yang jadi..apa hak saya..melawan kehendak dan suratan takdirNYA....tapi...ada sesiapa yang boleh beri saya kata-kata motivasi...????dulu ada seorang sahabat ni..selalu bagi saya nasihat..dengan ayat Quran..beri contoh yang paling mudah untuk saya sedar yang ada lagi insan lain yang lebih teruk dan berat ujiannya..tapi sekarang...dia dah xde...walaupun dia masih ada kat dunia ni...tapi sedih...mungkin bagi dia saya yang dah xde dalam dunia ni...eeeeeeeeeeeeee............susahnya....saya ni sensitif...cubalah semangat sikit mimi.....janganlah lemah semangat..tapi..saya masih lagi sedih..dengan apa yang jadi dalam hidup saya..nak luah kat sini..bahaya..masalah dunia..susahnya gini,,,hanya padaMU..ku mengadu segalanya....em....lemahnya diri ni....jadi hipokrit..senyum..gelak..ketawa..tapi dalam hati dok nangis....em..ni semua asuhan abah..yang nak saya jadi kuat....tapi sebenarnya..dalaman ni lemah..em...........saya xnak orang fikir saya lemah...em...akhirnya..saya sendiri merana...mimi...eeeeee..masalah kecik je..kuat le sikit....em..ya...saya kuat tapi sesekali rasa sedih..sunyi..datang menyelinap....macam mana nak wat ni????????????????????????selama ni sibuk nasihat orang tapi bila kena batang hidung sendiri..padan muka mimi...hmmmmmm...sedih le.....macam mana nak hilangkan ni??????mencari persoalan yang tiada penghujungnya...tapi kenapa????entahla...pe pun...diri ni dah xmacam dulu....dah xsehepi dulu...nape ek????hanya Tuhan yang tahu..



......................................


?????????????????????


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



emmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm................................

2 comments:

alhamdulilah arbain said...

ermmm..

mimi_atieqa said...

eeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......................