RSS

Sunday, November 11, 2012

Cerita saya dan sahabat

sahabat...
tidak semua dapat jadi sahabat kita
kerana tidak semua yang sudi dengan ikhlas memberi bahunya untuk kita menangis
tidak semua juga mampu faham akan diri kita
tidak semua yang ikhlas dengan kelemahan-kelemahan kita
hanya mereka insan terpilih yang sudi menjadi sahabat...


sahabat...
ketika kita marah-marah..jatuh sakit..
hanya mereka yang cuba menyelami apa yang kita rasa sebelum menghakiminya..
itulah istimewanya sahabat..
tidak mudak berkecil hati kerana sangka baik adalah perisai mereka...

sahabat fillah..
dia yang setia bersama..
setia mendengar rintihan hati..
tidak pernah jemu bertapak di hati..

sahabat sayang..
walau jauh doa setia mengiringi..
ingatan tulus penuh kerinduan setia meniti..
kerana baginya walau jauh persahabatan itu masih segar dan akan tetap terus segar..

sahabat tercinta..
ada atau tidak mereka di dunia..ingatan buat mereka setia di hati..
memori bersama mereka tidak mungkin dapat dilupakan..
ceria, senyuman, tangisan, amarah mereka..
itu semua kenangan yang bakal menjadi ubat kerinduan..


sahabat ku...
kita saling melengkapi..
apa jua kelemahan mu aku terima..
kelemahan aku pun kamu terima
moga kita sama-sama memperbaiki diri agar dapat menjadi penghuni firdausi..


aku tetap aku yang dulu..
pusi ini dititip khas buat mereka yang sering bersama ku..
tanpa kalian, tidak akan tercipta memori indah itu..
ANA UHIBBUKUMULLAH...

0 comments: